Saval en de Sponsor-speurtocht

In tijden van financiële crisis hebben veel goede doelen het duidelijk moeilijk. Soms worden subsidies teruggedraaid, maar ook sponsoren uit het bedrijfsleven trekken zich massaal terug. Puur uit kostenoverweging, want de goede doelen zijn niet minder goed geworden.
Ook bij Saval brandbeveiliging zijn de sponsorverzoeken die we ontvangen massaal toegenomen. De ene organisatie nog nobeler dan de ander. Maar hoe verdeel je nu je sponsorbudget? Naast een aantal jaarlijks wederkerende sponsorbijdragen die van oudsher waren ontstaan, was het voor de goede doelen vaak een kwestie van timing en emotie om bij Saval sponsoring binnen te halen. Dit had tot gevolg dat er vele uiteenlopende partijen waren die op een bijdrage van Saval mochten rekenen.

Tijd voor structuur!

Als het om brandblusmiddelen gaat is Saval een oude bekende. Al ruim 85 jaar is de missie om een brandveiligere wereld te creëren. Ver voordat het een hype werd, hield Saval zich al bezig met aspecten van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Op het gebied van sponsoring was er echter geen duidelijk beleid. “Als we nou eens één partij konden vinden die aansluit bij onze manier van denken…” De wens om het sponsorbudget zinvol, maar vooral met focus in te zetten, zorgde voor een zoektocht binnen de onuitputtelijke bron van goede doelen die Nederland rijk is. Hoewel een handvol gegadigden wel bij Saval pasten wat betreft ondernemersgeest, stak er in zoewel Nederland als België duidelijk 1 stichting met kop en schouders bovenuit.

Die moest het worden!

Saval is trots om een stichting als
Kind & Brandwond (NL) en het Kinderbrandwondenfonds (BE)
te mogen sponsoren. Zolang het creëren van een brandveiligere wereld nooit 100% klaar is, willen we ook ondersteuning bieden aan de mensen die met de gevolgen van brand moeten leven. En kinderen in het bijzonder. Want zij creëren de (brandveiligere) wereld van morgen.